Podzial reklamy ze wzgledu na tresc

Wszystek spośród nas zna reklamy – otaczają nas praktycznie z dowolnego miejsca; czyli więc w strony billboardów, plakatów, albo też reklam telewizyjnych i radiowych. Reklamy mogą wziąć wiele form, jednak posiadają jedną funkcję: powinny skłonić nas do zajęcia się danym produktem, co w konsekwencji doprowadzi do jego kupna. Twórcy reklam jednak muszą dbać o czymś niezwykle istotnym. Ludziom nie można niczego rozkazać, jednak ważna ich zmanipulować, by (nawet momentem nie do celu świadomie) wykonali prac, których z nich wyglądamy. I tutaj używamy do naszego problemu, czyli do hipnotycznego języka wpływu, jakim jest perswazja. Ludziom, jacy nie są związani prosto z marketingiem, modne są podziały informacji ze powodu na środowiska, czyli między innymi reklamy internetowe, telewizyjne i plakaty. W marketingu istnieje również jedne szczególnie ważny, jeśli nawet nie ważniejszy podział, więc ze powodu na myśl. Tak wtedy możemy korzystać reklamy szeptane, informacyjne, lecz również reklamy typu francuskiego albo nawet polskiego.

Czym różnią się wprowadzone przeze mnie przykłady? Reklama informacyjna jest najcięższa do określenia – stanowi wtedy po prostu przekaz, iż jesteśmy nieco do zaoferowania dla mężczyzny. Reklama francuska zaś będzie używała sprzedać nam konkretny towar przedstawiając go w styl żartobliwy. Z zmian reklama typu polskiego będzie odnosiła do pewnych kulturalnych dzieł sztuki, powiedzeń bądź te zjawisk znanych tylko Polakom. Dla mnie najciekawsza jest informacja typu szeptanego. By ją zaprezentować, użyję pewnego przykładu. Wyobraźmy sobie, iż istniejemy w sklepie. Oglądamy jakąś koszulę, a sprzedawczyni, nakierowana naszym spojrzeniem, przenosi się w naszym kursie oraz z razu zaczyna wychwalać produkt, nie patrząc na bliskie protesty, iż tak właściwie też się nie zdecydowaliśmy czy też „tylko oglądamy”. Ten człowiek sprzedaży sprawia, że odczuwamy się przytłoczeni, śledzeni, wynosimy z razu ochotę rozwiązań ze sklepu.

Sprzedawcy nauczeni reklamy typu szeptanego podejdą, zapytają czy nam w czymś pomóc, a kiedy odpowiemy magiczne „nie, dziękuję”, odwrócą się i, niby przypadkiem, zaczną mówić do kolejnego sprzedawcy, że niedawno kupili dla swojego partnera koszulę w obecnym sklepie, zaczną wychwalać produkt. Wykona to, że my, przypadkowi słuchacze, zajmiemy się przedstawianym produktem. Prawdopodobnie kupimy tę jedyną koszulę, zapłacimy za nią a zadowoleni wyjdziemy, nie przechodząc do celu świadomości, że tak zostaliśmy zmanipulowani. Ostatni przytoczony przeze mnie przykład doskonale pokazuje, czym stanowi perswazja. Lub jest do zjawisko dobre? Dla klientów wydawałoby się, że nie, w rezultacie nikt nie pragnie być kierowanym. Jednak dla sprzedawców jako dużo. Spójrzmy zasadzie w oczy. Sklepy, wszystko jedno z której branży, spośród tegoż się utrzymują. A historia pokazała, iż handel metoda wymienną nie do celu się sprawdza.